نخستین کارگاه تصویرسازی یازدهمین "سوگواره هنر عاشورایی" برگزار شد



نخستین کارگاه تصویرسازی یازدهمین "سوگواره هنر عاشورایی" حوزه هنری با حضور استادان این رشته در محل حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، نخستین کارگاه تصویرسازی هنر عاشورایی با حضور ۲۲ نفر از هنرمندان تجسمی و دبیر این دوره از سوگواره برگزار شد و هنرمندان با استفاده از متن های ارایه شده در سایت مربوط به سوگواره که مرتبط با فرهنگ عاشورایی بود، دست به خلق اثر زدند.

آثار خلق شده در این کارگاه به همراه آثار ارایه شده دیگر قرار است در این دوره از سوگواره توسط هیات داوران، مورد بازبینی قرار بگیرد و نفرات برگزیده انتخاب شود. همچنین آثار در قالب نمایشگاهی درگالری ابوالفضل عالی حوزه هنری در معرض دید عموم قرار می گیرد.

یکی دیگر از بخش های این دوره از کارگاه، نمایش آثار خلق شده مرتبط با فرهنگ عاشورایی شامل نقاشی پشت شیشه، نقاشی قهوه خانه ای، چاپ سنگی و تصاویری که بصورت نمادین واقعه عاشورا را به تصویر کشیده است.

قرار است ۲ کارگاه دیگر نیز در همین زمینه در هفته آینده با حضور هنرمندان برگزار شود.

یازدهمین «سوگواره هنر عاشورایی» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و با هدف بهره ­مندی از ظرفیت های واقعه کربلا در زمینه خلق آثار تجسمی در زمینه های نقاشی، تصویر سازی، پوستر و پرچم همزمان با محرم‌ و صفر سال ۱۴۳۹ﻫ.ق در آبان ۱۳۹۶ﻫ.ش به صورت بین المللی بـرگزار می شود.

هنرمندان تا ۳۰ مهر فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره که در متن فراخوان آمده است، ارسال کنند.

هیات داوران این دوره از سوگواره در بخش پوستر و پرچم شامل دکتر محمد خزایی، مسعود نجابتی، سید حسن موسی زاده و در بخش تصویرسازی و نقاشی شامل علی هاشمی شهرکی، محمد حسین صلواتیان، حسن روح الامین است.

logo-samandehi